場面会話練習 (日常会話編 / 面接編 / ビジネスオフィス編)

日常会話場面/面接場面/オフィス場面を選んで、その練習をします。

1レッスン500pt
レッスン予約24時間前まで可

レッスン内容

先生のプレゼンテーション資料を使って、会話を聴いたり、話したり、ロールプレイ、発音練習などができます。
下記に示す3つのレッスンがあります。各レッスンの中で、練習したい場面があれば教えてください。
最初のレッスンで、あなたは、あなたの自己紹介や要望を伝えながら、どのような内容があるかを試しに見てみること(プレビュー)もOK です。

This lesson allows you to listen to, speak, and role play conversations in everyday situations with the teacher's presentation materials.
There are three types of lesson listed below. Please let us know if there are any specific sections or scenes within each lesson that you would like to practice. If not, you can simply proceed through the lessons in order. 
In the first lesson, you can try out or preview what the content is like, while introducing yourself and your demand.

在本课中,你将一起看老的演示材料,听和日常情景中的对话行角色扮演,并练习发音。
下面有三节课。如果每节课中有什么场景你想练习,请告诉我。如果没有特别的场景,你可以从头开始按顺序学习。
在第一课中,你可以尝试预览课程内容,同绍你自己和你的需求。


1.日常場面会話編 
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SCENE 1 Restaurant/Café/Japanese-style bar
SCENE 2 Hotel             
SCENE 3 Transportation
SCENE 4 Shopping        
SCENE 5 Leasure          
SCENE 6 Hospital           

场景1  /咖啡厅/居酒屋
场景2  酒店(住宿)
场景3  交通
场景4  购物
场景5   
场景6  医院


2.面接場面編 ========================================================
Job Interview
- Small Talk
- Motivation for Applying
- Self-Introduction (Appealing points, Weakness, Skills / Competence / Qualifications, etc.)
- Knowledge, Experience and Interest (about Japan, Company, Books, etc)  
- Future view

正式工作面试
-  寒暄问候
-  应聘动机
-  自我推销(优势与劣势, 技能/能力/资质,  等等)
-  知识, 经历, 兴趣(日本、公司、书籍等方面)
-  未来展望


3.オフィス場面の実践ビジネスフレーズ編  =============================
SCENE ➀   紹介
SCENE ②   挨拶
SCENE ③   電話会話
SCENE ④   注意
SCENE ⑤   依頼・断り 
SCENE ⑥   許可
SCENE ⑦   予約
SCENE ⑧   顧客訪問

SCENE ➀   Introductions
(Introducing - yourself, people from your company to other companies, your boss / Greeting people from other companies / Giving a greeting when joining the company / Greeting when changing responsibilities etc.)

SCENE ②   Greetings
(Absence from work / When you meet someone for the first time in a while / Saying congratulations / Resignation, Transfer / Absence due to illness /  Celebrating a promotion / Greetings when returning home)

SCENE ③   Telephone conversations
(Confirm the caller / Informing the caller that you are not there / Asking for a message / Confirming the message / Asking for the company name, etc. / Receiving a message /  Asking for a difficult name)

SCENE ④   Give advice
(Giving and receiving a warning / Indirect warnings / Complaining and apologizing to other companies / Receiving a warning and responding / Getting advice on documents / Receiving a complaint and arranging samples)

SCENE ⑤   Requests/Refusals
(Expressions for refusing a request / Asking your boss / Confirming the request /  Refusing a request from your boss / Negotiating the price / Refusing a solicitation /  Asking your boss to check your documents / Refusing a request from your boss)

SCENE ⑥  Permission
(Expressions for requesting permission / Ask your boss / Ask your manager / Ask another company / Leave work early / Borrow a company car / Fax later)

SCENE ⑦   Appointments
(Expressions for making appointments / Making an appointment within your own company / Making an appointment with another company / Proposing an appointment / Making an appointment with someone you don't know / Changing an appointment / Making an appointment with someone you've been introduced to / Asking your boss's schedule / Changing the date of your visit)

SCENE ⑧   Customer Visits
(Asking for a transfer / Checking how to read a name / Leaving / Asking for a transfer (reception) / Meeting in the reception room)

场景 介绍
(自我介绍,问候其他公司的人员 / 向其他公司介绍你公司的员工 / 致欢迎辞 / 角色转换的问候 / 介绍你的老板)
场景2  问候
(缺席, 早退 / 当我们久别重逢时 / 表示祝贺 / 辞职与调职 / 病假 / 庆祝你的晋升 / 回国时的问候)
场景3  电话交谈
(查看其他人 / 传达你的缺席情况 / 请求留言 / 检查消息 / 再次询问公司名称等 / 接收消息 / 聆听难懂的名字)
场景4  建议/关注
(关注/受到关注 / 间接提醒 / 向其他公司投诉和道歉 / 获得关注并回答问题 / 获取文件方面的建议 / 接收投诉和安排样品)
场景5  请求/拒绝
(拒绝请求的表达方式 / 问问你的老板 / 确认请求 / 拒绝老板的要求 / 谈判价格 / 拒绝推销 / 请老板检查你的文件 / 拒绝老板的要求)
场景6  允许
(权限请求短语 / 问问你的老板 / 询问经理 / 询问另一家公司 / 提早下班 / 租用公司汽车 / 稍后通过传真发送)
场景7  预约
(任命表达式 / 内部任命 / 与另一家公司预约 / 提出约会 / 与陌生人约会 / 改变承诺 / 与别人介绍的人约会 / 向老板询问他的日程安排 / 更改参观日期)
场景 客户来访
(请求接管 / 检查如何读你的名字 / 离开 / 请求调动(接待处)/ 在接待室开会)

チェン (cheng)先生のスケジュール

  

2025年12月

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  • 時刻は24時間表記です。
  • 通常キャンセルはレッスン開始24時間前まで受け付け可能です。

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